Innlegg

Ståbunnnposer med lynlås og trykk | Poser | SKG - Spesialister innen profilert emballasje

Tør du smake insektsknekk?

Våger du å smake på insektknekk? SKG emballasje har sponset lynlåsposer til Studentbedriften Crick Cracks fra Universitetet i Agder. Studentene presenterer sunn knekke med høyt proteininnhold i to spennende smaksvarianter; Chia & havsalt og Ost & sesamfrø. Knekkebrødet er laget av næringsrike ingredienser som fullkorn, fiber og proteiner fra insekter. De unge entreprenørene med lidenskap for bærekraft og helse vil fremme insekter som fremtidens mat.

Nå ferskt på hyllene i butikken

Nå får du kjøpt knasende sprøtt knekke hos Kardemomme Kaffibar i Førde og på nett hos urbantmat.no. Gjengen har nettopp levert 500 poser med nystekt insektknekk som raskt selger ut til 35 kr posen. Studentene fikk god hjelp av Urban Mat som bistod med veiledning og sponset med insekter og SKG Emballasje som sponset med spesialtrykkede lynlåsposer.

Insektmat fra unge entreprenører

Crick Cracks er bestående av fem studenter, alle tar årsstudium i Samfunnsrettet ernæring på Universitetet i Agder. Veronika står for design, Therese administrasjon, Ayla økonomi, Marte markedsføring og Miriam er daglig leder. Studentbedriften kom på en solid tredje plass av 70 deltakere under fylkesmessen til Ungt Entreprenørskap Agder. 

Foto: Crick Cracks

Tankene om bruk av insekter har virvlet rundt i hodene på studentene helt siden de fikk vite om oppgaven. Det skjøt fart i insekt-ideen da Miriam, som jobber i dyreparken der de serverte insekter i maten til halloween. Hun var også på foredrag i Naturmuseum og botanisk hage ved Universitetet i Agder. Foredraget het “Insektene ­– de skjulte superheltene” og ble holdt av professor Tone Birkemoe fra Norges miljø-og biovitenskapelige universitet NMBU mai 2019. Der fikk hun smake på brownies laget av melorm-mel. Under dette foredraget ble hun bitt av insekts-basillen og fant ut hvor mye insektsmel kan brukes til.

6 spørsmål til Crick Cracks

  • Heispitch: hvem er Crick Cracks?

Vi er fem ernæringsstudenter som vil utfordre hva folk regner som mat. Insekter kan også smake veldig godt.

  • Hvilken kundebase har dere?

Crick Cracks har fått veldig delte reaksjoner, det har vært mange som sier æsj og mange som synes det er spennende. Men unge voksne er de har vært mest åpne når vi har lufta ideen. De har gitt best respons på tiktok og So-ME generelt.

  • Hvordan ble det til at dere bruker logoprodukter?

Oppgaven gjorde det sånn at vi må ha en logo. Vi ville helst ha et fint design som skulle gi en helhetlig opplevelse av produktet. Vi samarbeidet med designer om emballasjedesign. For å finne en god emballasjeprodusent gjorde vi masse research og fant SKG. Vi tenkte at vi ikke taper noe på å bare sende en mail, også fikk vi godt svar fra Claudia.

  • Hva var din første tanke, da du pakket opp posene?

De var veldig fine, veldig behagelig å ta på. De kommer til å se kjempefine ut i en kafehylle.

  • Hva sier kunder og bekjente om posene?

Vi hadde fått masse positiv respons på posene. De vi har snakket med sier at de blir veldig imponert og at pakningen ser veldig profesjonell ut.

  • Hva fyller dere posene med?

Vi fyller posene med insektsknekk!

Foto: Crick Cracks

Om du vil lese mer om Crick Cracks kan du lese om dem i NRK Sørlandets ferske artikkel om dem her.

Ellers kan du holde deg oppdatert på Crick Cracks sine påfunn på instagram: crickcracks og Tik Tok: crickcracksuia.

Lynlåsposer til mat i eget design

Crick Cracks selger sitt knekkebrød i spesialproduserte lynlåsposer med ståbunn i to egne design. Lynlåsposer i plast er hygieniske og samtidig sørger for at knekkebrødet varer lengre og holder seg sprøtt. Gjennom produktvinduet får man en titt på de smaksrike varene som inviterer til kjøp. Posens overflate med Soft touch kjennes mykt og behagelig ut når du tar på det. Posene har et sjarmerende design preget av jordtoner – ­de nøytrale fargene reflekterer det miljøvennlige og naturlige innholdet.

Slike matgodkjente lynlåsposer kan du bestille hos SKG med eget trykk i lave antall fra 500 stykk. Leveringstid er på ca. 35 dager.  De smaksbevarende posene er supre til kaffe, te, pulver, frokostblanding, granola, småbakst, kjeks, turbarer og mye mer.  

Velg blant mange varianter:

  • Ståbunnposer i 9 forskjellige størrelser
  • Flate lynlåsposer i 5 forskjellige størrelser
  • Velg blant materiale i standard eller resirkulerbar plast, papir med barrierelag eller aluminium
  • Kan sveises lufttett med sveisemaskin
  • Med eller uten lynlås
  • Valgfritt med aromaventil
Vikåsen Cup 2022 | Sponsing | SKG - Spesialister innen profilert emballasje

Vikåsen Cup 2022 med ny rekord

Vikåsen Cup 2022 for jenter og gutter i alder 6-12 år ble en 2 dager lang knallsuksess. På årets fotballcup dukket opp om lag 2.000 besøkende, 90 påmeldte lag, over 800 spillere, og det ble scoret 967 mål. Nina Halsten, kasserer i Vikåsen IL, melder om ny omsetningsrekord på hele 141.000 dugnadskroner. Vi gratulerer cupkomiteen med et vel gjennomført arrangement og en fantastisk innsats av alle dugnadssjeler. 

Ninja, slush, popcorn og pokaler

Cupen ble ikke bare på en suksess på fotballfronten. Har du sett den røde Ninjaen som stod og heiet på sidelinjen? Maskotten fra LEGO Ninjago var kjempepopulær. Etter kampen kunne svette små fylle på med slush og popcorn fra Vikåsen IL sine egne maskiner. Etter velgjennomført cup gikk barna hjem superstolte med brede smil, for alle i år fikk utdelt flotte pokaler! 

SKG støtter kiosk-dugnad

Nina Halsten, kasserer i Vikåsen IL, tok tidlig i 2022 initiativ og spurte om støtte for sitt fotballag i Åsen, Mjøndalen. SKG Emballasje AS var mer enn gjerne med på, og sponset med 1.000 gratis pappkopper med logo. Kaffe i sponsekoppene ble solgt sammen med nystekte vafler, grillpølser, kaker og mye mer snadder til sultne fotballsjeler. 

Engasjementet koster

Med inntektene kan Vikåsen IL fortsette med sitt engasjerte arbeid også i 2022. Den lille, dugnadsdrevne klubben i Åsen og sin fotballbane er nemlig populær. Banen brukes hyppig av barna i nærområdet, og i tillegg av Åsen barneskole i undervisningen og SFO utenom skoletiden. Det tærer på kunstgressbanen som ble bygget i 2008 og i utgangspunktet skulle blitt byttet for 3-4 år siden.

Også det midlertidige klubbhuset trenger en bedre løsning for fremtiden. I påvente av nytt holder Vikåsen IL til i brakker, mens klubben hat aktivt jobbet mot kommunen angående omregulering og nybygg i 7-8 år. Drømmen om nytt klubbhus og kunstgress i Åsen kommer med en enorm kostnad.

Gamle Nedre Eiker vs. nye Drammen

Vikåsen IL venter fortsatt på en offentlig ordning om hvordan den nye storkommunen kommer til å legge opp for drift av idrettsbaner. Her har nye Drammen ikke kommet ordentlig i gang enda to år etter sammenslåing. Det resulterer i en betydelig skeivfordeling av midler.

Som i gamle Nedre Eiker tar klubben i dag fortsatt alle kostnader rundt banen og klubbhus fullt ut selv av egne midler. Mens anlegg i gamle Drammen driftes sentralt av kommunen selv.

Fra Gamle Nedre Eiker til Nye Drammen kommune er det fortsatt en vei å gå for rettferdig fordeling av kommunale midler.

Nina Halsten, kasserer i Vikåsen IL

For 5 år siden egenfinansierte Vikåsen IL et nytt lysanlegg på ca 800.000 kroner, av 300.000 kr i egne midler og et 500.000 kr Spire-tilskudd fra Sparebanken Øst. Denne typen oppgradering finansieres i gamle Drammen av kommunen. Enn så lenge holder egne dugnadsmidler og sponsing daglig drift i gang, mens klubben venter på kommunen.

Imponerer sponsorer med egen innsats

Det imponerer stort, at en cupgjeng bestående av 15 frivillige har planlagt og gjennomført arrangementet på et så proft og velorganisert nivå. Årets suksessrike cup og en meget veldreven klubb har allerede vekt interesse hos gamle og nye sponsorer til neste år.

VIPPS 45455 | Støtt Vikåsen IL
Har du eller din bedrift noe å bidra med, så ta gjerne kontakt med Vikåsen IL! Her er dine midler vel investert i barn og lokal idrett i nærmiljøet.

SKG støtter lokallag med sponsekopper

I SKG støtter vi frivillige samfunnsprosjekter som deler våre verdier. Er du en frivillig organisasjon som er opptatt av inkludering og likeverd, ta gjerne kontakt med oss.

Vår gratis samfunnskopp er rettet mot lokale foreninger og prosjekter som jobber frivillig dugnad for barn eller samfunnet generelt. Koppene kan brukes til salg i kiosken, til drikke på stevner, cup, møter eller uteaktiviteter.

Typiske bidrag er gratis sponsekopper, støtte i markedsføring, juleinnpakning for barnelag, gratis emballasje for din dugnad og utvalgte ganger engangsbeløp. Vi ønsker å spre vårt engasjement over flest mulig mottakere.

Om Vikåsen IL
Vikåsen IL er et lokallag med fokus på fotball, allidrett og E-Sport. Du finner klubbhus og Vikåsbane på toppen av Åsen i Mjøndalen. Her arrangeres hvert år Vikåsen Cup for jenter og gutter i alderen 6-12 år.
E-post: cup@vikaasen-il.no
Nettside: vikaasen-il.no
SKG Emballasje
Ingeniør Rybergs gate 99, 3027 Drammen
Tlf. 31 41 40 42   
Epost kontakt@skg.no   
Nettside www.skg.no
LinkedIn:  @skg-emballasje-as
Facebook:  @skgemballasje
Instagram:  @skgemballasje

Sponset pappkopp med logo | Samfunnskoppen | Revolve NTNU Avduking | SKG - Spesialister innen profilert emballasje

Revolve NTNU: Avdukings-kopp til årets racerbiler

Etter måneder med hardt arbeid avduket Revolve NTNU den 17. juni 2021 sine to racerbiler elektriske LUNA og førerløse ATMOS. Årets event ble streamet med et hundretalls gjester til stede. Til avdukingen sponset SKG med en logokopp til servering av snacks. Det gjorde SKG gjerne for så engasjerte studenter! 

Sponset pappkopp med logo | Samfunnskoppen | Revolve NTNU Avduking | SKG - Spesialister innen profilert emballasje
Nyutvikling LUNA har blitt designet og produsert fra bunn av på kun ni måneder. ATMOS er en videreutvikling av 2018-bilen som har fått en stor overhaling med avanserte autonome systemer.

5 Spørsmål til Emma fra Revolve NTNU

Emma Stein, markeds- og finanssjef i Revolve NTNU, forteller om et vellykket arrangement, der logokoppene gjemte seg i kulissene som et lite, eksklusivt ekstra.

1. Heispitch: Hvem er du for Revolve?

Jeg sitter i styret og er markeds- og finanssjef for Revolve NTNU og representerer Revolve utad. Arbeidsdagene mine er veldig varierte, de består av alt fra møter med sponsorer og rekruttering av nye medlemmer til budsjettarbeid og logoplassering på bilene våre. Det aller kuleste med jobben er så klart at jeg får jobbe med smarte mennesker og raske biler!

2. Hvordan ble det til at dere bruker en egen logokopp?

Vi arrangerer hvert år en storslått avduking av våre nye biler, da vi i år skjønte at det kom til å bli et noe mindre antall gjester ønsket vi å gi arrangementet et mer eksklusivt og gjennomført, og da var bla. logokopper en perfekt måte å gjøre dette på

3. Hva var din første tanke, da du pakket opp esken med kopper?

Min første tanke var at koppene var over all forventning. Jeg ble nødt til å dra ut en kopp med en gang for å vise frem til resten av kontoret!

4. Hva har dere fylt i deres logokopp?

Vi brukte koppene til å servere popcorn i. Det var den perfekte måten å servere snacks på en smittevernsvennlig måte.

5. Hva slags tilbakemeldinger har du  fått på logokoppene?

Både teamet og våre sponsorer syntes de var utrolig kule, og ekstra stas at de sto i stil til bilene våre.

Om Revolve NTNU
Siden 2010 har NTNU’s største tekniske studentorganisasjon designet og produsert til sammen ni racerbiler selv. Samarbeidet har rett over 80 nasjonale og internasjonale sponsorer, og deltar i konkurranser med verdens beste universitetslag.
LinkedIn: @revolve-ntnu
Facebook: @RevolveNTNU
Instagram: @revolventnu